single-speaker

5 razlogov za obdarovanje zaposlenih

  • 12.11.2019.

Je v vašem podjetju zaznati pomanjkanje motivacije in visoko fluktuacijo? Kljub temu, da zagotavljate primerno plačilo in dodatke, se vaši zaposleni še vedno čutijo premalo spoštovane. Do tega prihaja ker denar ne pomeni isto kot spoštovanje. Z darili pa je ravno obratno. Veliko razlogov je, zakaj so darila boljši motivatorji kot denar. Pa jih poglejmo….

1. Darila so bolj osebna kot denarne nagrade

Vrednost darila se ne meri samo v denarni vrednosti. Dobro premišljeno darilo pokaže, da vas darovalec dobro pozna, ker vam pokloni nekaj, kar imate radi. Da vam občutek, da vas darovalec ceni. Denarna nagrada v isti vrednosti nikoli nima istega efekta kot osebno darilo. Darilo prejemniku vzbudi občutek, da so vas opazili in ga osebno poveže z darovalcem.

2. Zaposleni dobi občutek večje vrednosti

Zaradi pozornosti, ki jo je potrebno nameniti izbiri darila, se prejemnik počuti bolj cenjenega, kot če prejme samo finančni bonus. Darovalec porabi nekaj časa in premisleka za izbiro pravega darila. In to prejemnik zagotovo opazi.

V številnih mednarodnih raziskavah so tako ugotovili, da so nedenarne nagrade veliko bolj učinkovite za motiviranje zaposlenih, kot denar.

3. Darila so bolj vznemirljiva kot denar

Darila so vedno edinstveno presenečenje in vedno so lahko nova in drugačna. Za vsako dano situacijo tako lahko izberete različno in posebno darilo. Denar pa je vedno isti in njegov pomen se ne spreminja. Pa še občutka obdarovanja ne daj, še posebej, če je predan skupaj s plačo na plačilni listi.

4. Darila zaposlenim zmanjšujejo fluktuacijo

Zelo se motite, če ste prepričani, da je denar edino, kar zanima zaposlene. Zaposleni dobijo denar v katerikoli službi. Toda občutek, da so spoštovani s strani zaposlovalca, je redek zaklad, ki ga v večini zaposlitev ne nudijo. Dajanje daril vas spremeni v bolj spoštljivega od drugih šefov, za katere bi lahko zaposleni delali. Zaposleni, ki se čutijo spoštovani, precej redkeje menjajo delo za enako ali celo za malo boljše plačilo.

5. Darila gradijo lojalnost

Dajanje daril ne zagotavlja samo, da zaposleni, ki so pri vas že dlje časa, ne bodo odhajali drugam, pač pa deluje tudi na novo zaposlene. Darila gradijo lojalnost.

Skupaj z darili pokažite tudi spoštovanje

Ne pričakujte, da boste z denarnimi nagradami povečali motivacijo zaposlenih. Ne deluje. Namesto tega začnite podeljevati zaposlenim darila vedno, ko začutite, da ekipa potrebuje nov zagon. Spoštovanje daje zaposlenim občutek zmagovalcev. In zaposleni, ki se počutijo kot zmagovalci tako tudi delajo.

Viri:

https://www.forbes.com/sites/victorlipman/2017/04/15/66-of-employees-would-quit-if-they-feel-unappreciated/#592af1846897

https://www.mckinsey.com/business-functions/organization/our-insights/motivating-people-getting-beyond-money